نیرو‌های مسلح اوکراین اعلام کرد: در ماه فوریه، روس‌ها در حال برنامه ریزی برای رژه در مرکز شهر کی‌یف بودند. با گذشت بیش از شش ماه از جنگ، نمایش شرم آور فلز زنگ زده تانک‌های روسیه یادآوری برای همه دیکتاتور‌ها است که چگونه برنامه‌های آن‌ها ممکن است توسط یک ملت آزاد و شجاع خراب شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر استرالیا در تهران در گرمای این روز‌ها دست به کار شده و در آشپزخانه سفارت آب‌دوغ خیار درست کرده است. فیلم طرز تهیه آب‌دوغ خیار را در ادامه ببینید.
روس‌ها در منطقة Lipestek برای کُند کردن حرکت نیروهای واگنر جاده منتهی به مسکو را کندند./ایسنا
این روز‌ها همه از هوش مصنوعی حرف می‌زنند و هر روز از یک شاهکار مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی می‌شود. در تازه‌ترین مورد، صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز از اولین مجری هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است.
در جبهه شرقی اوکراین، گروهی از سربازان روس که عقب نشینی کرده اند توسط همقطاران خود به گلوله بسته می شوند. در ویدیو گروهی نیز زخمی هستند که مورد اصابت گلوله قرار می گیرند. در ثانیه های اول ویدیو به نظر می رسد که گروهی که عقب کشیده توسط سربازانی که از سمت درخت ها وارد کادر می شوند، مورد بازخواست قرار گرفته و در ادامه به گلوله بسته می شوند.
یکی از مسائلی که این روز‌ها مورد پرسش قرار می‌گیرد مسئله حجاب و رویکرد مردم و حاکمیت درباره آن است، درهمین‌باره معصومه ابتکار، معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان در کافه خبر خبرآنلاین می‌گوید مانند مدارس آقای حداد عادل باید عمل کرد، توضیحات او درباره حجاب در مدرسه دخترانه را ببینید.
یک عراده تانک T-۹۰M روسی بر روی مین ضد تانک رفته و بر اثر انفجار شنی‌های آن به بیرون پرت شده است و در نتیجه خدمه تانک آن را رها کرده اند. نیرو‌های اوکراینی برای آنکه جلوی بازیابی احتمالی این تانک را بگیرند ابتدا با کورنت غنیمتی خود روس‌ها به آن شلیک می‌کنند و سپس با استفاده از کوادکوپتر دو بسته کوکتل مولوتوف را هم بر روی تانک رها می‌کنند.
تیم ملی ایران و روسیه امروز از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.
متاسفانه سارقان در حال حاضر از شیوه‌های جدید استفاده می‌کنند. در ویدیو یکی از روش‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.
این روز‌ها ارتفاعات برفی چومان واقع در اربیل عراق جوانان میزبان علاقمند به ورزش اسکی شده است.
از دیوار‌ها و سکو‌های ترک‌خورده تا لوله‌های پوسیده ورزشگاه آزادی که این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد.
خلبان اوکراینی در لباس بابانوئل موشک‌هایی را به سمت مواضع نظامی روسیه پرتاب می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد که خلبان با ریش سفید در حال پرواز بر فراز یک منطقه بزرگ در حالی که کلاه بابانوئل بر سر دارد با حمله هوایی به مهاجمان روسی سال نو میلادی را تبریک می‌گوید.
شیمیدان‌ها این روز‌ها بیش از پیش به بازیافت سیم‌کارت‌های قدیمی و دور ریخته شده می‌اندیشند و هدفشان از این کار، استفاده مجدد از بخش‌های این سیم کارت‌ها، نه در حیطه الکترونیک، بلکه در صنعت داروسازی است. منبع: خبرآنلاین
ویدیویی این روز‌ها از یک دختر دانشجو در فضای مجازی پر بازدید شده که در آن، این دختر دانشجویی خطاب به خبرنگار صدا و سیما می‌گوید: «با صداوسیما حرف نمی‌زنم»
دختر جوان ایرانی این روز‌ها به ستاره فوتبالی خیابان‌ها و فن فست‌های قطر تبدیل شده است.
ولودیمیر زلنسکی در جریان بازدید از منطقه ویشهورود که هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته روس‌ها را به ترور مردم غیرنظامی متهم کرد.
ابوبکر عباس جوان ۲۳ ساله کنیایی که در جام جهانی وظیفه راهنمایی تماشاگران را بر عهده دارد این روز‌ها به یک چهره محبوب در جام جهانی قطر تبدیل شده است.
پایانه نفتی خرسون اوکراین یک روز پس از گلوله باران توسط نیرو‌های ارتش روسیه که از رودخانه دنیپرو شلیک کردند، همچنان در حال سوختن است. خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های روسیه افتاد. این شهر با عقب نشینی نیرو‌های روسیه آزاد شد و در حال حاضر روس‌ها در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.
رئیس جمهور ۷۹ ساله آمریکا، در نشست خبری درباره اوکراین، شهر فلوجه عراق را با شهر خرسون در اوکراین اشتباه گرفت.
هواپیما‌های بدون سرنشین، بمب‌ها را از بالای سنگر‌های روسیه پرتاب می‌کنند، در حالی که بمب‌ها و نارنجک‌ها روی اهدافشان می‌افتند.
این اتفاق در حالی رخ داده است که در چند روز قبل کارشناسان انگلیسی گفته بودند که: پهپادهای کوچک و سبک ایرانی سخت مورد هدف قرار می‌گیرند و به روس‌ها قابلیتی داده تا بتوانند در کنترل حریم هوایی رقابت کنند. منبع:‌خبرآنلاین
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص فرار روس‌ها از بسیج عموم گفت: بگذار ۳۰ یا حتی ۵۰ هزار نفر فرار کنند. به نظرت اگر آن‌ها بمانند جزو مردمان ما هستند؟ پس بگذار فرار کنند! من نمی‌دانم تو به چه چیزی فکر می‌کنی، اما من در سال ۲۰۲۰ زمانی که مردم بلاروس در جریانات پس از انتخابات فرار کردند، اصلاً نگران نبودم. آن‌ها بعد‌ها التماس کردند که به کشور بازگردند. پس قطعاً فراری‌های روس هم بازمی‌گردند. اما در آن زمان تصمیم با توست که با آن‌ها چه کنی و چه تصمیمی برای‌شان بگیری. اینکه اجازه بدهی برگردند یا همان‌جایی که رفتند بمانند. در همین حال رسانه‌ها حرکات پای پوتین را، نشانه‌ای از اضطراب و نگرانی او تحلیل کرده‌اند.
نیرو‌های ارتش اوکراین پس از اینکه مناطقی در حومه خارکف را از اشغال روس‌ها پس گرفتند پرچم اوکراین را به اهتزاز درآوردند.
بچه‌ها ابراز تمایل کردند که روزی یک جنگنده نظامی شوند تا در آینده از اوکراین دفاع کنند. این بازی فقط به سرگرمی محدود نمی‌شود، بلکه برخی از کودکان کمک‌های مالی را از افراد سوار ماشین جمع آوری کرده و به ارتش اوکراین می‌دهند.
رئیس جمهور اوکراین در جشن روز پرچم شرکت می‌کند و به اوکراینی‌ها وعده آزادی کامل داد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت روز پرچم ملی در کی‌یف، پایتخت این کشور شرکت کرد. زلنسکی در یک سخنرانی کوتاه گفت: پرچم ملی اوکراین در جایی که قرار است باشد، یعنی در تمام نقاط اوکراین که در حال حاضر تحت کنترل روس‌ها است، برافراشته خواهد شد و به شهروندان اوکراینی قول داد که آن‌ها را از اشغال روسیه آزاد کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ